Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2008

Παιχνίδι τριβής και εκπαίδευσης στην διοίκηση μίας εικονικής επιχείρησης, από τη ΓΓΝΓ

Ιστότοπος ενημέρωσης και παιχνιδιού : http://games.thirides.gr
Η εφαρμογή απευθείας : http://games.thirides.gr/Game.aspx


Σκοπός ενός επιχειρηματικού παιχνιδιού
(business game) είναι η εκπαίδευση μαθητών, σπουδαστών και φοιτητών, στην διοίκηση μίας εικονικής επιχείρησης, μέσω της προσομοίωσης των συνθηκών λειτουργίας της αγοράς και των επιλογών των χρηστών του προγράμματος.

“Παίζοντας” κάποιος ένα επιχειρηματικό παιχνίδι, αντιμετωπίζει, σε συνθήκες προσομοίωσης, τον πραγματικό κόσμο των επιχειρήσεων. Καλείται να σκεφθεί την επιχείρηση σαν σύνολο, να χαράξει στρατηγικές ανάπτυξης της μέσα σε ένα περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού και να πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις οι οποίες θα φέρουν την επιχείρηση του κερδοφόρα και στην πρώτη γραμμή.

Βασικό τμήμα ενός προγράμματος επιχειρηματικού παιχνιδιού είναι ο καθορισμός της αγοράς στην οποίο κινείται η επιχείρηση το οποίο και θα καθοριστεί βάσει των υποδείξεων της Αναθέτουσας Αρχής από τον Υποψήφιο Ανάδοχο.

Στη συνέχεια και για κάθε περίοδο οι ‘παίχτες’ πρέπει να πάρουν αποφάσεις για κάθε τι που αφορά την επιχείρηση που διοικούν. Αποφάσεις για τιμές, διαφήμιση, πιστώσεις προς πελάτες, βελτιώσεις του προϊόντος, επενδύσεις σε νέο παραγωγικό δυναμικό, αποφάσεις για δάνεια, αυξήσεις κεφαλαίων, αγορές υλών, προϊόντων και άλλα στοιχεία αποφάσεων για την λειτουργία της επιχείρησης.

Η εφαρμογή, εφόσον ο ‘παίχτης’ δώσει μία κατά την γνώμη του εκτίμηση των πωλήσεων που θα πραγματοποιήσει η επιχείρησή του, παράγει ορισμένες οικονομικές καταστάσεις που θα τον βοηθήσουν στην οριστικοποίηση των αποφάσεών του, όπως: Ύλες παραγωγής, Κόστος παραγωγής, κόστος πωληθέντων, αποτελέσματα χρήσης, Ισολογισμό, cash flow και άλλες βοηθητικές εκτυπώσεις.

Ο ‘παίχτης’ ύστερα από την αξιολόγηση των αποφάσεών του από τον ίδιο μέσω
των οικονομικών καταστάσεων που παράγει το πρόγραμμα, οριστικοποιεί τις αποφάσεις του για την δεδομένη περίοδο. Μετά την οριστικοποίηση των αποφάσεών όλων των παικτών, η εικονική αγορά του παιχνιδιού, που λειτουργεί με τις ορισθείσες παραμέτρους μοιράζει στον κάθε ‘παίχτη’ τις πωλήσεις του, αναλόγως των αποφάσεων που έλαβε και των κανόνων του παιχνιδιού. Τα αποτελέσματα επιστρέφονται σε κάθε ‘παίχτη’ και έτσι έχει ο καθένας τα τελικά αποτελέσματα βάσει και των αποφάσεις όλων. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνονται τόσες φορές όσες και οι περίοδοι (έτη) που ορίζονται για κάθε παιχνίδι με τελικό σκοπό τη μεγιστοποίηση της αξίας της επιχείρησης.

Στόχος του χρήστη μέσα στο παιχνίδι είναι να πετύχει τη μέγιστη θέση κατάταξης, η οποία ορίζεται ως εξής:


Θέση Κατάταξης = (Μετρητά – Δάνειο) + Αξία Επιχειρήσεων


Οι διαγωνιζόμενοι, κατά τη συμμετοχή τους στο παιχνίδι θα λαμβάνουν μία βαθμολογία επίδοσης βασισμένη σε αντικειμενικά κριτήρια που θα προκύπτουν από δείκτες των εικονικών επιχειρήσεων που διαχειρίζονται και θα είναι εκ των προτέρων δημοσιοποιημένα. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να διακριθούν βάσει αντικειμενικών κριτηρίων της απόδοσης που είχαν στο παιχνίδι.

Οι χρήστες του παιχνιδιού θα κατηγοριοποιηθούν σε τρεις κατηγορίες, με διαφορετικό τύπο παιχνιδιού για κάθε μία εξ’ αυτών. Συγκεκριμένα η κατηγοριοποίηση θα πραγματοποιηθεί ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα των χρηστών ως εξής:
  • μαθητές των τριών πρώτων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσιο),
  • μαθητών των τριών τελευταίων τάξεων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκειο) και σπουδαστές τεχνικής εκπαίδευσης,
  • φοιτητές και νέοι απόφοιτοι.

  • Πάρτε μέρος και κερδίστε πάνω από όλα εμπειρία!!!

ΤΟΣΥΝ ΔΗΜΟΥ ΙΤΕΑΣ , κοντά σας σε κάθε σκέψη, σε κάθε πρόταση, σε κάθε δραστηριότητα.
Στείλτε μας mail στο syniteas@gmail.com

Template by - Abdul Munir | Daya Earth Blogger Template